Málo pijete? Nezhubnete

14. července 2010 v 16:55 |  tipy a triky

Málo pijete? Nezhubnete

Stravujete se správně podle redukčních zásad, ale nedaří se vám shodit nadbytečná kila? Překážkou v hubnutí může být špatný pitný režim. Pokud totiž vypijete málo tekutin, je téměř nemožné zredukovat váhu.
Jakou roli tedy voda plní při snižování tělesné hmotnosti? "V počátcích redukčního období můžeme pomocí správného pitného režimu shodit hned několik kilogramů, protože organismus vyloučí zadržovanou vodu. Pití během jídla dále
napomáhá zaplnit žaludek a navodit pocit sytosti. Málo lidí také ví, že bez vody nebude plnit své funkce vláknina, tolik doporučovaná při redukční dietě. A nedostatek tekutin v neposlední řadě zpomaluje látkovou výměnu i přenos nervových impulsů, což způsobuje únavu a neklid, které se mnoho lidí snaží zahnat jídlem," vyjmenovává Gabriela Knosová, terapeutka z brněnského Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment.


Správný pitný režim vede k vyloučení zadržované vody a tím i k úbytku váhy
Častým problémem souvisejícím s nedostatečným pitným režimem bývá zadržování vody v tkáních našeho organismu. Pokud totiž člověk dlouhodobě
přijímá malé množství tekutin, tělo přechází do úsporného režimu a schraňuje si tekutiny do zásoby. "Většina našich klientů hubne nejrychleji v prvních týdnech
redukčního programu. Je to dáno mimo jiné tím, že navyknou pravidelnému pitnému režimu v doporučeném množství a jejich tělo pak nemusí nadbytečné tekutiny zadržovat, což se kromě harmonizace všech tělesných pochodů projeví i na zmenšení tělesných obvodů a poklesu hmotnosti," vysvětluje Gabriela Knosová z Institutu kompliment.

Bez dostatečného příjmu tekutin vláknina nedodá pocit sytosti
Během redukčního období se doporučuje zvýšený příjem vlákniny formou celozrnných produktů, zeleniny a ovoce. "Vláknina je schopna absorbovat velké množství vody. Tím vytváří v žaludku a ve střevech měkkou houbovitou hmotu, která zpomaluje využití cukrů a způsobuje pocit sytosti. Vláknina tedy představuje přirozenou obranu proti přejídání, ale bez vody zůstanou její pozitivní funkce nevyužity," říká Gabriela Knosová. Vláknina kromě toho urychluje střevní pohyby
, proto dokáže odstranit zácpu, se kterou se často potýkají lidé při redukční dietě.

Správně by člověk měl vypít 30 mililitrů tekutiny na kilogram své tělesné hmotnosti a neměl by čekat na pocit žízně, ale dodávat tekutiny pravidelně během dne. "Mnoho lidí si neuvědomuje, kolik vody lidské tělo denně spotřebuje. Močí se vyloučí 1 - 1,5 litru, viditelným i neviditelným pocením kolem jednoho litru, při fyzické aktivitě samozřejmě více. Dýcháním unikne dalšího čtvrt litru vody, k menším ztrátám dochází také stolicí," vysvětluje Gabriela Knosová.

Pro redukční režim je nejvhodnější tekutinou nesycená voda
Pro redukční dietu
je nejideálnější tekutinou obyčejná voda, protože nemá žádnou energetickou
hodnotu. Doplnit ji můžeme nesycenými minerálními vodami nebo čaji. Denní příjem minerálek by neměl překročit půl litru a je také potřeba si všímat obsahu sodíku (maximálně 150 mg/l), protože jeho nadbytek způsobuje zadržování tekutin v těle.

Naopak nejvíce energie
obsahují džusy, sladké
limonády, pivo a tvrdý alkohol
. "Těmto nápojům
by se měli lidé, kteří chtějí snížit svou váhu, vyhýbat. Nejen, že jsou vysoce kalorické, ale navíc zvyšují chuť na sladké. Pokud člověk neodolá, pak jsou nejlepší čerstvé ovocné nebo zeleninové šťávy vydatně zředěné vodou," říká Gabriela Knosová z Institutu kompliment.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 nikiiiik nikiiiik | Web | 15. července 2010 v 9:30 | Reagovat

Tak to já piju tedy ukázkově ;) :-)

2 Nikita Nikita | Web | 15. července 2010 v 12:39 | Reagovat

já ted celozrnný nemůžu, kvůli semínkům a chleba taky nemůžu..já sem nikdy rohlíky jinak moc nemusela :-| ale ty křehký plátky jsou fajn, ty můžu :) za měsíc už na tom snad budu líp s trávením..

3 linaaa linaaa | Web | 16. července 2010 v 20:35 | Reagovat

tak já teda piju řekla bych že někdy ááž moc :) xD

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama